­

phone

desktop

De beste publiciteit die je je maar kunt wensen als hondenschool of vereniging, is natuurlijk mond-op-mondreclame via tevreden cursisten.
Je kunt echter ook zelf actief onder de aandacht brengen wat je te bieden hebt! Hier vind je enkele tips en trucs.


Uitgebreide informatie is voor leden te vinden in de ledensectie (inlognaam en wachtwoord nodig).
Daar vind je ook handige adreslijsten en een voorbeeld van een draaiboek en een persbericht.

 

Tip 1.
Zorg dat je doelgroep in contact komt met je voorlichtingsmateriaal
Hondenbezitters vind je in dierenwinkels, bij de dierenarts, in de trimsalon, etc. Zorg dat ze daar in contact komen met jouw standaardvoorlichtingsmaterialen. Houd dit materiaal aantrekkelijk en overzichtelijk. Voor uitgebreide informatie verwijs je naar je website.

Tip 2.
Investeer in evenementen
Het organiseren van een evenement kost veel (voorbereidings)tijd, maar is een uitstekende manier om te laten merken dat jouw club actief is en hoe de sfeer bij jullie is. Het organiseren van een opendag of het uitnodigen van gasten bij een wedstrijd, examens of een clubmatch kost wat tijd, maar kan ook veel opleveren. Stuur een persbericht naar de plaatselijke media om gratis veel aandacht te genereren. Zorg dat het evenement goed in elkaar zit, een draaiboek helpt daarbij. Denk eraan dat er ook kinderen mee zullen komen en dat die graag vermaakt willen worden.

Tip 3.
Gebruik de mogelijkheden om gratis reclame te maken
Lokale en regionale kranten houden van lokaal en regionaal nieuws. Meld het! Heeft je team leuk gescoord op een flyballwedstrijd, start je een nieuwe cursus of het nieuwe seizoen? Aanleidingen genoeg om de schijnwerpers op te zoeken! Draag zorg voor een net en correct persbericht dat volgens de regels is opgesteld en nieuwswaarde heeft. Actualiteiten (warmte in de zomer, kou in de winter, een incident waarbij een hond is betrokken) bieden ook kansen om middels een interview met een deskundige van je organisatie in de media te komen.

Creatief en georganiseerd denkwerk kunnen je veel leden en cursisten opleveren! Het kost wat tijd en inzet, maar als je aan de slag gaat met bovenstaande tips, zul je voor je investering zeker beloond worden.

Alleen voor leden: De Open Dag-Toolkit vind je in de ledenbibliotheek

Een leuke manier om voor je nieuwe seizoen meer leden/cursisten binnen te halen, is door het organiseren van een open dag in de zomer.

De Hondenbescherming en O&O bieden je als hondenschool/vereniging een ‘Open Dag’-toolkit aan die je kunt gebruiken om een open dag op te zetten voor jouw organisatie.

­

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Meld je aan en je wordt als eerste op de hoogte gehouden van activiteiten, lezingen, acties, onderzoeksresultaten etc!

 

Waar wij voor staan

Positief
We werken vanuit een positieve, hond- en mensvriendelijke benadering

 

Veel praktijk
Naast theorie bieden we veel praktijkoefeningen, zodat de instructeur op het veld in staat is de combinatie begeleider - hond optimaal, afgestemd op hun individuele behoeften te ondersteunen

 

Divers
We maken gebruik van veel verschillende methodieken, waardoor de instructeur beschikt over een breed arsenaal van benaderingen

 

Nieuwsgierig
We hebben een open houding naar ontwikkelingen in het veld en de wetenschap.

 

Kritisch
Nieuwe benaderingen worden op hun bruikbaarheid beproefd en - indien positief beoordeeld - in het opleidingsaanbod opgenomen.

 

Betrouwbaar
O&O is in 1980 opgericht en telt ca. 2000 leden. Sinds de oprichting hebben duizenden cursisten een opleiding bij O&O gevolgd.
O&O is lid van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland.

 

Meer informatie? Bel ons! 06-12113055
(ma-vr tussen 9.30 uur en 14.00)

 

­